מטבח לבן קטן בסגנון מודרני עם אי

מטבחים קטנים בעיצוב מנצח: כל התשובות שחיפשתם

מטבחים משמשים במקביל כאזור הכנת מזון, כחלל אירוח וגם כמקום המפגש המשפחתי. מהם האלמנטים שמאפשרים גם למטבח קטן למלא את כל התפקידים? איגדנו את התשובות לשאלות המובילות

עיצוב חכם הוא כזה שמאזן בין שאיפות הדיירים ומאפייני היומיום שלהם לבין מאפייני הבית שבו הם חיים. 
עד לשנים האחרונות, עיצוב של חללים קטנים נתפס כאתגר גדול בהקשר הזה, אך עם הגידול במואץ בבניית דירות קטנות – גם עולם העיצוב עבר שינוי משמעותי. בשונה מהעבר, התפיסה הרווחת כיום היא שניתן להגיע לתוצאות אופטימליות, ללא תחושת התפשרות, גם בחלל קטן או מאתגר. ולמעשה, אופיים של מטבחים קטנים והרצון להתחשב בו, מוסיף אלמנט של עניין ולכן מאפשר להגיע לתוצאות יוצאות דופן. 

מטבח שחור קטן

יש לנו כמות פריטים גדולה, איך הם משתלבים במטבח קטן?

מטבחים צפויים לאכלס מבחר פריטים, ולכן חשוב מאוד לחשוב מראש על פתרונות האחסון שישתלבו בהם. נסו למפות את הצרכים שלכם בהיבטי מוצרי החשמל והכלים שזקוקים לאחסון, ובחרו בארונות בעלי כמות גדולה של מדפים ומגירות. מומלץ לנצל את שטח המטבח ביעילות באמצעות ארונות גבוהים למשל.

איך נמנעים ממראה מבולגן?

עומס הוא אחד מהאתגרים העיקריים בתכנון מטבחים קטנים. פתרון אחד הוא בחירה ברהיטים מתקפלים או נשלפים, בדגש על אזורי האוכל והאירוח, שיכולים להישלף ולהיטמע בחזרה במקומם החבוי כאשר הם אינם בשימוש.

ניסינו לעצב מספר אזורים במטבח, אך המראה המתקבל הוא קטן ולא נעים…

הרצון לתחם מטבחים למספר אזורים הוא מובן, אלא שהתוצאה עשויה להיות "דחוסה" מדי. כדי להימנע מכך, העדיפו דווקא מטבח שמעוצב כיחידה אחת.

אילו צבעים ניתן לנצל לטובתנו?

הפתרון הקלאסי תקף גם במקרה של מטבחים, כך שהבחירה הנוחה ביותר היא בחירה בגוון בהיר. עם זאת, ישנן דרכים לשלב בחוכמה גם ארונות, מוצרי חשמל ואקססוריז כהים במטבח קטן, ולכן אם זו ההעדפה שלכם אל תוותרו עליה. 

אילו טיפים נוספים יכולים לסייע לאשליה של מטבח גדול יותר?

תאורה נעימה, אור טבעי, שילוב של מראה ושמירה על מעברים פנויים ככל הניתן.

מטבח מינימליסטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *